Markkinointiviestinnän muodot ovat mainonta, henkilökohtainen myyntityö, myynninedistäminen ja pr. Turnin' Point ei juurikaan mainosta tuotteitaan muuallakuin netissä muutamilla hiphopsivustoilla. Suurin osa asiakkaista saa tiedon yrityksestä puskaradion kautta, kuten myös minäkin.
Asiakaspalvelu on erittäin suuri osa markkinointia, ja en tiedä Helsingistä toista paikkaa jossa olisi yhtä hyvä palvelu kuin TP:ssä. Olen asioinut liikkeessä jo monen vuoden ajan, melkein alusta alkaen kun liike avattiin Helsinkiin vuonna 2003. Myyjät tuntevat naamani ja heidän kanssaan voi heittää läppää vaikka mistä, ja tottakai se vaikuttaa myös siihen mitä maksan tuotteista. Jos en jotain tuotetta löydä, voin kysyä että olisiko mahdollista saada jostain kyseistä tuotetta.
Turnin' Point on ollut mukana esimerkiksi Turnin' Festin järjestelyissä. Turnin' Fest on hiphoptapahtuma joka on järjestetty Tampereella. Myös Pipefestissä on TP:n koju ollut vuosittain mukana. Jos Suomessa on jokin hiphoptapahtuma, TP on jollain tavalla ollut vaikuttamassa asiaan. Tämä kaikki edistää myös myyntiä ja uusien asiakkaiden hankintaa, joten kaikkea sitä voidaan pitää myöskin mainontana, vaikka pr:ää onkin. Onkin vaikeaa eritellä näitä neljää eri osaaluetta, koska kaikki ovat niin lähellä toisiaan, ja joskus toistensa päällä.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti